مهمان عزیز خوش آمدید آیا هنوز ثبت نام نکرده اید ؟
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1

    آخرین بازدید
    ۱۲-۲۷-۱۳۹۲ [ ۰۱:۲۶]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۹۱-۰۱-۳۰
    محل سکونت
    بندر عباس
    نوشته ها
    9,602
    امتیاز
    52,210
    سطح
    100
    Points: 52,210, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 100.0%
    دستاوردها:
    Three FriendsOverdriveCreated Album picturesTagger First Class1 year registered
    سپاس ها
    8,364
    سپاس شده 6,476 در 2,890 پست
    حالت من
    Mehrabon

    Posticon (5) چگونه صندلی مناسب انتخاب کنیم و درست بنشینیم؟



    چگونه صندلی مناسب انتخاب کنیم و درست بنشینیم؟



    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]


    «ما معمولا برای کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم چه در خانه باشد و یا در محیط کار، می‌بایست از وسیله‌ای به نام صندلی و میز استفاده کنیم.

    صندلی انواع مختلفی دارد که بسته به نوع کاری که داریم می‌بایست بهترین را برای خودمان انتخاب کنیم.»



    به گزارش ایسنا احمد معظمی، کار‌شناس تربیت بدنی و علوم ورزشی در ادامه این مطلب در سایت مکتب کمال نوشته است با ما همراه باشید تا نکات جذاب و کاربردی دربارۀ انتخاب و استفاده از صندلی و بالا بردن کارآیی در دفتر کار را بخوانید.


    ویژگی‌های یک صندلی خوب

    اگر می‌خواهیم صندلی را برای دفتر کارمان انتخاب کنیم می‌بایست کفی صندلی یعنی جایی که روی آن می‌نشینیم، به اندازه نشیمن‌گاه تا پشت زانو باشد. ارتفاع پایه صندلی نیز باید طوری باشد که اگر پایتان را روی زمین می‌گذارید تحت فشار قرار نگیرد، بلکه برای امتحان اگر کف دستتان را زیر زانو قرار دهید از آن عبور کند.



    پشتی صندلی دفتر کار نباید نرم باشد و یا شیب منفی نداشته باشد؛ و می‌بایست تا سر شانه‌ها را پوشش دهد تا عضلات کمری تحت فشار قرار نگیرد. پشتی صندلی می‌بایست پشت کمر و قوس‌های بدن را پوشش دهد تا این بخش‌های بدن شما در معرض آسیب قرار نگیرند.



    صندلی می‌بایست قابلیت کنترل (ارتفاع، شیب و...) داشته باشد. در ضمن زمانی که روی صندلی می‌نشینید می‌بایست ساعد روی دسته صندلی قرار بگیرد (و بدون این‌که بدن‌تان را تغییر حالت بدهید در حالت عادی می‌بایست این کار به‌راحتی انجام شود).


    پیشنهاد می‌کنم زمانی که روی صندلی می‌نشینید و می‌خواهید چیزی بنویسید، به میز بچسبید. این کار باعث می‌شود که فشار بر روی مهره‌های کمری و عضلات کمری کمتر شود و مدت زمان بیشتری بدون درد پویا باشید.
    تحرک داشته باشید

    در ضمن زمان زیادی را پشت میز روی صندلی نمانید. بعد از هر ۴۵ دقیقه از پشت میز خارج شوید، راه بروید تا خون‌رسانی بیشتر شود تا باعث واریس و خستگی در پا‌ها نشود و از باد کردن پا جلوگیری شود. در ضمن دست‌ها و پا‌ها را درجا به حرکت درآورید تا ضربان قلب شما بیشتر شود؛ این کار سبب می‌شود اکسیژن بیشتری به سلول‌ها برسد و شما پویا‌تر بتوانید به کار‌ها برسید.


    آب و خوراکی بخورید

    در ضمن پیشنهاد می‌کنم یک ساعت زنگ‌دار روی میز داشته باشید که سرِ ساعت زنگ بزند و آب میل کنید. تلاش کنید هیچ‌وقت زیاد گرسنه و یا زیاد سیر نباشید. از مایعات استفاده کنید ولی نه زیاد شیرین چون خوابتان می‌گیرد. زمان‌های استراحت حتما از میوه، آب و یک غذای کم‌حجم استفاده کنید چون خُلق‌تان بهتر می‌شود و احساس خوبی به شما دست می‌دهد.



    حتما صبحانه میل کنید. شما که پشت میز نشین هستید تلاش کنید به‌جای سه وعده غذا، شش وعده غذا بخورید ولی سبک و کم‌حجم. این کار باعث می‌شود که همیشه احساس سبکی کنید و در ضمن، قابلیت و هوشمندی شما را زیاد می‌کند.


    با فکرهای مثبت، فکرهای منفی را دور کنید!

    اگر عصبانی شدید حتما برای قطع عصبانیت‌تان زمان بگذارید وگرنه تمام روز زندگی‌تان را فرا می‌گیرد. بعد از عصبانیت یک فکر جدید در سرتان قرار دهید که شما را خوشحال کند. از مرور کردن افکار مخرب جدا خودداری کنید.


    حرکات ورزشیِ نرم انجام بدهید

    در دفتر کار خود از حرکات ورزشی استفاده کنید. به‌طور مثال از روی صندلی بلند شوید، به سمتی که نور هست بایستید، دست‌هایتان را باز کنید و آن را به طرفین بکشید، سپس حول محور کمر به طرفین چرخش کنید. بعد از ۵ تا ۷ ثانیه دست‌ها را بالای سر برده و آنها را به سمت سقف با کشش نگه دارید. برای بهتر شدن حرکت، نگاهتان را به‌دنبال دست‌هایتان ببرید؛ حرکات نرم‌تر و راحت‌تر می‌شود. سپس خم شوید و اگر می‌توانید پشت پا‌هایتان را بگیرید و به‌مدت ۷ ثانیه نگه دارید بعد دوباره به حالت اولیه برگردید. پا‌هایتان را باز کنید و به سمت پایین حرکت کنید. دست‌ها را به‌صورت برعکس یعنی دست راست پای چپ و دست چپ پای راست آن هم به‌صورت کشیده حرکت دهید. بعد از ۷ ثانیه دوباره به حالت اولیه برگردید. یک زانو را با دو دست بگیرید و به داخل بدن بکشید و ۷ ثانیه نگه دارید و عوض کنید.



    این نوع حرکات باعث می‌شود که تمام عضلات بدن که تحت فشار بودند، به حالت بهتری در آیند و کارآیی آنها بالا رود و شما هم حس بهتری داشته باشید.







    سخت است فهماندن چیزی به کسی که

    برای نفهمیدن آن پول می گیرد.



 

 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •